W tle - grafika Pawła Ryżki p.t. ROBOTNICE SZTUKI - pierwowzór muralu, jaki znajduje się na południowej ścianie Domu Kultury LSM

Niniejsza domena domkulturylsm.pl stanowi obecnie
ARCHIWUM działalności oraz wydarzeń jakie miały miejsce
w Domu Kultury Lubelskiej Spółdzielni Mieszkaniowej
w okresie od lipca 2012 r. do czerwca 2022 r.

Wszelkie AKTUALNOŚCI oraz ZAPOWIEDZI
znajdziecie Państwo na nowej odsłonie strony:

www.dklsm.pl

Krzysztof Baranowski

Grecja – Ateny i Peloponez

ulotka.pdf

Grecja należy do najstarszych państw cywilizacji europejskiej. Ślady po osadach greckich spotkamy w całym basenie Morza Śródziemnego, oraz na wybrzeżach Morza Czarnego. Obecnie Grecja zajmuje południową część Półwyspu Bałkańskiego, a także około 100 wysp na Morzu Jońskim, Egejskim i Śródziemnym. Powierzchnia Grecji to prawie 132 tysiące kilometrów kwadratowych, czyli około trzy razy mniej niż powierzchnia Polski.
Moja podróż na półwysep Peloponez w Grecji prowadziła przez Wenecję i Ankonę we Włoszech. Film z tej podróży obejrzymy w dwóch częściach.

Pierwszą część filmu pokażę w dniu 28 lutego 2018 r. Po przejeździe przez Czechy i Austrię dojechaliśmy do Ankony we Włoszech. W porcie Ankona wsiedliśmy na prom linii żeglugowej ANEK, który po całonocnym rejsie zawiózł nas do portu Patras na półwyspie Peloponez w Grecji. Stąd autokarem pojechaliśmy do hotelu w miejscowości Longos, gdzie mieliśmy swoją bazę wypadową do zwiedzania. W pierwszej kolejności pojechaliśmy do stolicy Grecji – Aten. Zwiedziliśmy tam odnowiony, starożytny stadion olimpijski, wybudowany w kształcie litery U, teatr Odeon, użytkowany do chwili obecnej, oraz wzgórze Akropolu z Partenonem, Kariatydami, świątynią Ateny i muzeum archeologicznym. Stamtąd udaliśmy się pod Parlament, aby zobaczyć oryginalną zmianę warty w wykonaniu żołnierzy w strojach górali greckich.
Drugą część filmu pokażę w dniu 7 marca 2018 r. Po wypoczynku w hotelu pojechaliśmy zobaczyć kanał Koryncki, a następnie zrobiliśmy wycieczkę wokół całego Półwyspu Peloponez, zwiedzając kolejno doskonale zachowany teatr w Epidauros, posiadający fantastyczną akustykę, miasto Nafplion, w którym na wzgórzu ponad miastem znajduje się starożytna twierdza oraz starożytne miasto Mykeny. W Mykenach, odkrytych po wiekach przez niemieckiego archeologa Henryka Schliemanna, zobaczyliśmy słynną Bramę Lwów, groby królewskie, grobowiec Klitajmestry i grobowiec Agamemnona, nazywany skarbcem. W powrotnej drodze zatrzymaliśmy się przy sklepie z pamiątkami naśladującymi postaci z mitów greckich: herosów i bogów. W hotelu obejrzeliśmy wieczorem pokaz greckich tańców ludowych w wykonaniu miejscowych artystów. W drodze powrotnej przeżyliśmy na promie nocną burzę z piorunami, ale cało wróciliśmy do Polski.

Archiwa
RELACJE FILMOWE
PLAYZapraszamy do oglądania relacji filmowych z wydarzeń jakie odbyły się w Domu Kultury LSM. ***
Realizacja filmów Zenon Krawczyk
Prowadzenie strony - Marek Dybek  Marek Dybek / KmBk-STUDIO   /    Powered by WordPress Platform
ul. Konrada Wallenroda 4a        20-607 Lublin
tel. 81 743 48 29
dom.kultury@spoldzielnialsm.pl
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Bez tych plików serwis nie będzie działał poprawnie. W każdej chwili, w programie służącym do obsługi internetu, można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. .