W tle - grafika Pawła Ryżki p.t. ROBOTNICE SZTUKI - pierwowzór muralu, jaki znajduje się na południowej ścianie Domu Kultury LSM

Koncert
w piątek 12 października 2018 r. o godz. 20.00

Bilet 20 zł

Program artystyczny

Wieczorek przy mikrofonie

 

ulotka.pdf

„Wieczorek przy mikrofonie” to program, którego ambicja jest stać się nowoczesnym spadkobiercą  popularnego niegdyś programu radiowego „Podwieczorek przy mikrofonie”, nadawanego najpierw z hotelu Bristol (lata 1936-1939), a po zakończeniu okupacji z ocalałego lokalu dawnej pijalni czekolady Wedla przy ulicy Marszałkowskiej. Gości witał wówczas wspaniały Tadeusz Bocheński. Mieszkańcy stolicy ze wzruszeniem słuchali „Piosenki o mojej Warszawie” w wykonaniu Mieczysława Fogga.
Na stałe „Podwieczorek przy mikrofonie” zagościł na antenie dopiero w 1958 roku. Na pomysł odnowienia przedwojennej audycji wpadł Andrzej Rumian, który do współpracy zaprosił reżysera Jana Zelnika. Nadawano ją najczęściej z kawiarni ,,Stolica’’. Program tworzyli poeta Roman Sadowski i satyryk Jerzy Baranowski.
Potem niestety nastąpiła długa cisza i ostatnio na antenie Lubelska.TV, pojawił się „Wieczorek przy mikrofonie”. Program emitowany jest od półtora roku i cieszy się dużą popularnością wśród telewidzów. Dociera poprzez platformy cyfrowe, UPC, Orange, Netie i Siecie lokalnych stacji telewizyjnych do ponad miliona widzów. W Internecie jest dostępny dzięki kanałom telewizji internetowej oraz kanałowi YouTube. Program  prowadzi doświadczony dziennikarz radiowo-telewizyjny – Marek Wieczorek, który z wdziękiem i humorem czaruje publiczność oraz wciąga do dyskusji zaproszonych przez siebie gości tworząc ciepły i przyjazny klimat.

 

Jan Kondrak: autor tekstów, kompozytor i wykonawca. Zwycięzca Ogólnopolskich Spotkań z Piosenką Kabaretową OSPA w Ostrołęce (Grand Prix), laureat nagrody głównej Ogólnopolskich Spotkań Estradowych OSET w Rzeszowie, laureat Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie i Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu (za tekst), dwukrotny laureat FAMY w Świnoujściu (za scenariusz i utwory dla Marka Dyjaka).
Twórca i szef artystyczny Festiwalu Kultury Ekologicznej w Józefowie. Wydał trzy pozycje fonograficzne z własnymi tekstami: Wyzwanie, Tym, co pod wiatr, Romanse i ballady, cztery pozycje z tekstami Edwarda Stachury (Missa Pagana, Tango Triste, Madamme i Madamme II) oraz Kolędy przy gitarze. Obecnie twórca i lider zespołu Federacja (dawniej Lubelska Federacja Bardów) oraz znany w Polsce animator i pedagog ruchu piosenki autorskiej i literackiej.
„Kondrak jest rzadkim ptakiem. Cenię Go, podziwiam i szanuję” – tak lubelskiego śpiewającego poetę Jana Kondraka rekomendował Jacek Kaczmarski.
Jacek Kaczmarski twierdził, że Jan Kondrak należy do grona nielicznych twórców trudnej sztuki piosenki, którzy słowo traktują z należytą powagą. Cenił Kondraka za charyzmatyczność interpretacji.

Kabaret PKS: powstał 1 czerwca 2015 r. ma 3 uzdolnionych kierowców, którzy ukończyli uniwerek kabaretowy w Lublinie, gdzie zdobywali wiedzę od wykładowców m.in. z Kabaretu Smile, Ani Mru Mru oraz Szymona Łątkowskiego. Kabaret PKS w swojej trasie kabaretowej zaliczył już wiele przystanków w różnych miejscach Polski od Lublina przez Olsztyn, a na Legnicy kończąc. Nazwa kabaretu PKS powstała od pierwszych liter imion pierwotnego składu kabaretu. Kabaret PKS może poszczycić się wieloma nagrodami za zjaęcie czołowych na ogólnopolskich przeglądach zespołó kabaretowych. Mimo że działa od 3 lat, zdobył sobie wierne grono wielbicieli.

Zespół tańca Hula „Aloha” w Lublinie

Grupa powstała w styczniu 2016 roku przy Lubelskim Cechu Naturoterapeutów i Radiestetów. Zajęcia odbywają się w każdą środę w domu kultury Ruta ul. Różana 8. Grupa działa prężnie ma już na koncie kilka pokazów. Zespół składa się z 9 osób, które pasjonują się tańcem Hula jak i kulturą hawajską.
Taniec Hula
Jest nazywany „hawajskim darem dla świata”. To nie tylko taniec, ale także filozofia życia. To bicie serca z wysp hawajskich a zgrabna forma tańca uosabia piękno i urok mórz południowych. Pełen wdzięku i gracji kołyszący ruch bioder, rytmiczne kroki i symboliczne gesty rąk – ilustrują hawajskie opowieści, mity i legendy. W Hula używamy całego ciała twarz, dłonie, ramiona, biodra, stopy. Tańczy całe ciało, w tańcu jesteśmy tym, o czym opowiadamy, jesteśmy morzem, deszczem, wulkanem kwiatem Lehua. W tańcu Hula mamy niezwykłą okazję stać się częścią natury jak również częścią opowiadanej legendy. Hula tańczymy boso, co pozwala na bezpośredni kontakt z ziemią i na harmonijny przepływ energii. Kołyszący ruch bioder „podnosi święty płomień” – pobudza naszą energię życiową. Wszyscy komunikujemy się między sobą, a Hula jest fizyczną drogą ekspresji naszych uczuć, emocji i pragnień. Hula informuje, bawi, uzdrawia i inspiruje używając ludzkiego ciała, jako instrumentu do opowiadania historii. Taniec Hula działa na wszystkich poziomach fizycznym, duchowym i emocjonalnym. Ma bardzo dobry wpływ na ciało. Wspaniale synchronizuje półkule mózgowe. Taniec Hula jest dla wszystkich niezależnie od wieku i płci. Początkowo taniec ten był tańczony tylko przez mężczyzn. Jest nie tylko tańcem, ale również świetnym sposobem na prac z ciałem.
Najbardziej znane i powszechne są dwa style tańa Hula:
kahiko – jest to styl świątynny, tradycyjny. Taniec ten jest dynamiczny a ruchy oszczędne, bardziej precyzyjne. Tańczony jest przy akompaniamencie pieśni i tradycyjnych instrumentów np.: Ipu Heke (rodzaj bębna wykonanego z tykwy). Pieśni w stylu kahiko przedstawiają historie bogów, bogiń oraz wodzów hawajskich. Hawajczycy w dawnych czasach nie potrafili pisać ani czytać, właśnie poprzez taniec Hula przekazywali legendy i ważne wydarzenia kolejnym pokoleniom. Stroje tancerzy są w barwach naturalnych, wykonane z roślin np.: liście Ti.
auana – jest to styl współczesny tańca Hula, dostosowany do obecnych czasów. Różni się od kahiko tym, że wykonywany jest przy akompaniamencie melodyjnej muzyki i współczesnych instrumentów, np.: ukulele. Historie w tym tańcu przedstawiają zazwyczaj piękno przyrody hawajskiej, mówią o miłości czy tęsknocie. Ruchy są bardziej płynne i subtelne. W tańcu przeważa swoboda i zmysłowość. Tancerze mają kolorowe stroje, tancerki długie suknie, przyozdobieni kwiecistym lei.

Zespół  ludowy „ROKICZANKA”
„Rokiczanka” jest grupą pasjonatów polskiej muzyki ludowej. Zespół wywodzący się,  jak sama nazwa wskazuje – z Rokitna (gmina Lubartów), liczy obecnie ponad 20 członków. W skład grupy wchodzi kapela: akordeon – Ireneusz Bachonko, Łukasz Bogusz, bęben -Sławomir Mazurek, skrzypce – Katarzyna Józefczuk, Maksymilian Wosk, klarnet – Damian Szymczak, kontrabas – Sebastian Fit oraz osoby śpiewające: Agata Kowalak, Elżbieta Mazurek, Katarzyna Mazurek, Małgorzata Wasak, Agnieszka Szczepanik, Elżbieta Grzywacz, Anna Mazurek, Ewa Muzyk, Paulina Wasak, Teresa Wronisz, Aleksandra Bochniak, Kamil Kuszplak, Wojtek Leziak, Michał Koter, Paweł Jędrejek, Maciej Gamoń. Kierownikiem muzycznym zespołu jest Ireneusz Bachonko.
Zespół występuje na scenie od 2001 r. Na swoich koncertach wprowadza słuchaczy w magiczny świat polskiego folkloru, pełnego spontaniczności, radości, ale i zadumy, nostalgii. Swoją muzyką łączy pokolenia oraz przekazuje nieprzemijającą wartość polskiej ludowości.
Śpiew połączony z instrumentalną wirtuozerią tradycyjnych melodii muzyki ludowej otworzył zespołowi z Rokitna drzwi do stworzenia własnej ścieżki artystycznej, której owocami są dwie płyty – „W moim ogródecku” (2011 r.) oraz „Muzyczne przygody” grupy „Mała Rokiczanka”.
Zespół nagrał także  barwne teledyski do piosenek „W moim ogródecku”, „Lipka”, „To i hola” oraz „Lubartowska ty ziemico”, które osiągnęły ponad 20 mln wyświetleń w serwisie „YouTube”. Teledysk do piosenki „Lipka” został uhonorowany na IX Film Art & Tourism Festival POLAND nagrodą dla najlepszego filmu promującego Miasto, Region, Powiat lub Gminę, a w roku 2014 „Rokiczanka” została uznana za artystyczną wizytówkę województwa lubelskiego i otrzymała Nagrodę w kategorii Animator Kultury podczas Gali Kultury Województwa Lubelskiego. Liczne sukcesy i całokształt pracy artystycznej Zespołu przyczyniły się do nadania w bieżącym roku „Rokiczance” prestiżowej odznaki „Zasłużony dla Kultury Polskiej” przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

„Red Shoes Boogie Band” – to powstały z inicjatywy Krzysztofa Rogowskiego kilkunastoosobowy skład koncertowy. Zespół jest kontynuacją i podsumowaniem działalności poprzednich prowadzonych przez kierownika muzycznego formacji – „Szeligowski Brass Band”, „Rogowski Band” i „Rogowski Blues Band”. W skład brass bandu wchodzą trzy podstawowe grupy muzyków: instrumenty dęte – saksofon altowy, saksofon tenorowy, saksofon barytonowy, trąbka i puzon; sekcja rytmiczna – piano, gitara elektryczna, gitara basowa, perkusja ; sekcja rytmiczna – piano, gitara elektryczna, gitara basowa, perkusja.
Repertuar zespołu to doskonały przekrój tego, co działo się w muzyce rozrywkowej w ostatnich latach. Sięgając po kompozycje zarówno polskich, jak i zagranicznych autorów zespół nie ogranicza się ani stylem, ani też gatunkiem. Utwory wykonywane przez Red Shoes Boogie Band niosą tylko POZYTYWNĄ ENERGIĘ. Zespół wykonuje utwory wielu znanych twórców i piosenkarzy, jak: Blue Brothers, Bratanki, Budki Suflera, Carlosa Santany, Franka Sinatry, Eney, Edyty Górniak, Amy Winehouse, Leonarda Cohena, Margaret i wielu innych.

Ponadto, na zakończenie programu, wystąpi prowadzący program Marek Wieczorek wraz ze swoim zespołem „Wieczorek przy mikrofonie Elektryk Band”, wykonując trzy piosenki ze swojego repertuaru.

 

 

Kalendarz wydarzeń
Październik 2018
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031EC
RELACJE FILMOWE
PLAYZapraszamy do oglądania relacji filmowych z wydarzeń jakie odbyły się w Domu Kultury LSM. ***
Realizacja filmów Zenon Krawczyk
Archiwa
Prowadzenie strony - Marek Dybek  Marek Dybek / KmBk-STUDIO   /    Powered by WordPress Platform
ul. Konrada Wallenroda 4a        20-607 Lublin
tel. 81 743 48 29
dom.kultury@spoldzielnialsm.pl
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Bez tych plików serwis nie będzie działał poprawnie. W każdej chwili, w programie służącym do obsługi internetu, można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. .

Zapoznałem się z informacją