W tle - grafika Pawła Ryżki p.t. ROBOTNICE SZTUKI - pierwowzór muralu, jaki znajduje się na południowej ścianie Domu Kultury LSM


Informacje o bieżących ustaleniach
prosimy śledzić na naszej stronie

Koncert odbędzie się
we wtorek 21 kwietnia 2020 r. o godz. 18.00
Bilet 20 zł

Dom Kultury LSM uprzejmie informuje, iż

bilety zakupione bądź zarezerwowane

na koncerty organizowane przez naszą placówkę

honorowane będą po wznowieniu działalności

zawieszonej w związku z KORONAWIRUSEM

Koncert niezapomnianych utworów

Oczy czornyje – Romanse i ballady rosyjskie


Wystąpią:
Natalia Skipor – sopran, Kamil Król – tenor,
Natalia Kozub – skrzypce, Mirosław Kozub – wiolonczela,
Alfred Kędziora – fortepian

W programie m.in. utwory:
Romans/ Nadieżda/ Dorogoj dlinnoju/ Człowieczy los/ Podmoskownyje wieczera/ Walc z II suity jazzowej/ Modlitwa/ Tolko raz/ Czornyje browi, karyje oczy/ Fantazja na temat pieśni ludowej Werchowyna/ Na wzgórzach Mandżurii/ Na zarie ty jejo nie budzi/ Romans rosyjsko – cygański/ Zwei guitarren/ Oczy czornyje/ Gori, gori moja zwiezda/ Kalinka/ Katiusza
Prowadzenie – Ewa Hadrian

NATALIA SKIPOR (sopran) 
Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu dr hab. Katarzyny Oleś-Blacha oraz dr hab. Małgorzaty Ratajczak. Ukończyła również studia Muzykologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskiem Jana Pawła II. 
Swoje umiejętności wokalne doskonaliła podczas wielu kursów mistrzowskich, m.in.: Małgorzaty Walewskiej, prof. Doris Cross – dziekan Wydziału Wokalnego i Operowego Yale School of Music, Mariusza Kwietnia, prof. Ryszarda Karczykowskiego oraz podczas warsztatów musicalowych Franca D’Ambrosio.
Zadebiutowała na deskach Opery Krakowskiej partią Niclausse’a z opery Opowieści Hoffmanna J. Offenbacha w dziele scenicznym Opera bez Ograniczeń. W ramach spektakli studenckich wystąpiła w operze Dido and Aeneas H. Purcella w roli Czarownicy. Wykreowała również rolę Cześnikowej w operze Straszny dwór St. Moniuszki oraz Larinej w operze Eugeniusz Onegin P. Czajkowskiego.
Od 2009 roku współpracuje z Filharmonią im. H. Wieniawskiego w Lublinie w charakterze solistki, biorąc udział w licznych koncertach i festiwalach muzyki oratoryjnej, patriotycznej, słowiańskiej i religijnej, między innymi w koncercie Romanse słowiańskie w ramach II festiwalu Muz Słowiańskich w 2016 r.
Na co dzień współpracuje z Teatrem Muzycznym w Lublinie, kreując role: Cajtli w musicalu Skrzypek na dachu H. Bocka, Trzeciej Damy w operze Czarodziejski flet W. A. Mozarta, główną rolę Demona/Julii w spektaklu Fidelitas, komp. M. Jurkiewicz, reż. E. Sadowska, a także występując w koncertach muzyki operowej, operetkowej, musicalowej – Noc w Operze, Szlagiery sprzed ery oraz innych dziełach scenicznych.
Od 2017 roku aktywnie udziela się w Stowarzyszeniu Polskich Artystów Muzyków Oddział Lubelski. Wystąpiła w licznych koncertach na scenach lubelskich: Koncert Dialogu z okazji 450 zawarcia aktu Unii Lubelskiej w Filharmonii Lubelskiej, Moniuszko i kompozytorzy rosyjscy w Trybunale Koronnym, 200 urodziny Moniuszki na Placu Litewskiem, Koncert walentynkowy, Koncert Pieśni romantycznych z cyklu Dźwiękowe Pejzaże da Camera, Gala sylwestrowa na Zamku Lubelskim w Galerii Malarstwa, Koncert romantycznych arii operowych z cyklu Fonie Lublina w Trybunale Koronnym, Koncert muzyki kameralnej w Auli kardynała S. Wyszyńskiego w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim im. Jana Pawła II i inn. W repertuarze pieśni romantyczne oraz współczesne, arie operowe oraz operetkowe, utwory musicalowe. Wystąpiła również w spektaklach Od Moniuszki do Starszych Panów, kreując rolę Kobiety Wrażliwej i wykonując pieśni kompozytorów polskich oraz piosenki z kabaretu Starszych Panów. Wzięła udział w prawykonaniu Oratorium Civitas Christiana. Stanisław kardynał Wyszyński Prymas Tysiąclecia – Warszawa, Częstochowa 2017. Wystąpiła w roli Barbary w multimedialnym widowisku Paradoksalny rozkład sfery. Opera matematyczna autorstwa i reżyserii R. Kołakowskiego, w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2017, a następnie wzięła udział w nagraniu spektaklu na DVD. Wystąpiła w koncercie muzyki operowej w Krynicy-Zdrój w ramach 51 Festiwalu im. J. Kiepury.
Kilkakrotnie wykonała partię altową w Pasji wg św. Jana J. S. Bacha BWV 245 z zespołem instrumentów dawnych Senza batutta pod kierunkiem D. Mielko, a następnie w Niemczech z orkiestrą Filharmonii Jeneńskiej.
Od roku 2007 prowadzi działalność pedagogiczną. Naucza śpiewu solowego oraz teorii muzyki w Szkole Muzycznej I i II st. im. I. J. Paderewskiego w Chełmie. 
W latach 2016-2018 roku prowadziła lekcje emisji głosu, zespoły wokalne, chór, teorię muzyki w Społecznej Szkole Muzycznej st. I w Chełmie. W 2017 roku rozpoczęła pracę w Akademii Wokalno-Teatralnej Jerzego Turowicza w Lublinie, gdzie prowadzi lekcje śpiewu. Naucza także emisji głosu w archidiecezjalnym chórze chłopięco-męskim Pueri Cantorem Lublinenses.

KAMIL KRÓL (tenor)
Pochodzi z Lublina. Tu rozpoczął swoją przygodę z muzyką, kończąc wydział wokalny Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. T. Szeligowskiego (2006). W trakcie studiów prawniczych na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (2003-2008) szlifował swoje umiejętności wokalne, występując z Chórem Akademickim Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Chórem Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego. Edukację artystyczną kontynuował na Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie ukończył studia emisji głosu z zakresu śpiewu (2010). Swoje umiejętności wokalne rozwijał u znakomitych profesorów i czynnych śpiewaków, m.in. Katarzyny Oleś-Blachy, Jadwigi Gałęskiej-Tritt, Janusza Ratajczaka, Tomasza Jańczaka oraz podczas wielu kursów wokalnych, m.in. w Międzynarodowej Letniej Szkole Muzyki Dawnej w Lidzbarku Warmińskim pod okiem Anny Mikołajczyk i Piotra Olecha. 
Podczas studiów na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy zadebiutował rolą Bojomira w Zamku na Czorsztynie K. Kurpińskiego. Od 2010 roku związany z warszawską Małą Operetką, z którą wykonuje najbardziej znane arie oraz duety muzyki operetkowej i musicalowej. Od 2012 roku współpracuje z Teatrem Muzycznym w Lublinie, początkowo wspomagając chór, obecnie również jako solista, kreując takie role jak Perczyk i Fiedka w Skrzypku na dachu J. Bocka, Maurice w Balu w Savoyu P. Abrahama, Zbrojny w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta czy w bajkach: Ogniomistrz i Rybak w Pinokiu, Kret w Calineczce, Miecznik w Nie takim Strasznym Dworze. Od 2013 roku solista Cameraty Lubelskiej, z którą uczestniczył w prawykonaniach i nagraniach płytowych litanii J. Zeidlera i J. Wańskiego pod batutą P. Stanisławskiego. Od 2013 roku solista Chóru Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie „Lutnia Lubelska”, a obecnie Chóru Kameralnego Filharmonii Lubelskiej, z którym brał udział w realizacji koncertów rejestrowanych dla TVP (Adventowe Oblatum, W cieniu maków czerwonych), jak również w licznych koncertach i festiwalach muzyki oratoryjnej, patriotycznej, słowiańskiej i religijnej, m.in. Romanse słowiańskie w ramach II Festiwalu Muz Słowiańskich (2016). Od kilku lat bierze udział w inauguracji liturgicznej Festiwalu Tempus Paschale, w 2018 wykonywał partie solowe w Stabat Mater J. Zeidlera wraz z Chórem Akademickim KUL. Od 2015 roku związany również z zespołem instrumentów dawnych Senza Battuta i od 2017 roku z Lubelską Akademią Muzyki Dawnej, z którymi wykonywał solowe partie tenorowe Pasji wg św. Jana oraz kantatach J.S. Bacha. Od 2016 roku bierze udział w przedstawieniach w Regietowie, gdzie wraz z artystami Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie i Teatru Wielkiego w Łodzi kreował takie role jak hr. Saint-Brioche w Wesołej wdówce F. Lehara, dworzanina Borsy w Rigoletcie G. Verdiego, Motla w Skrzypku na dachu J. Bocka, Damazego w Strasznym Dworze S. Moniuszki. Od 2018 występuje jako solista z Orkiestrą Wojskową w Lublinie w repertuarze rozrywkowym i patriotycznym. Juror konkursów wokalnych, m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej „Nuty Przyjaźni” w Hajnówce (2017). Prowadzi warsztaty wokalne dla dzieci i młodzieży oraz chórów, m.in. dla chóru Uniwersytetu Medycznego w Lublinie (2018).
Artysta wszechstronny. W jego repertuarze odnaleźć można utwory z różnych gatunków muzycznych, od klasycznych arii operowych i dzieł oratoryjno-kantatowych, poprzez kameralistykę wokalną, po utwory operetkowe, musicalowe i patriotyczne.

NATALIA KOZUB (skrzypce) 
Solistka Filharmonii Lubelskiej. Studia muzyczne ukończyła w klasie prof.  L. Oniszczenko we Lwowskim Konserwatorium im. M. Łysenko, a w 2005 roku Studia Podyplomowe na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w zakresie kameralistyki w klasie prof.  M. Nosowskiej. Od 1991 roku pracuje w orkiestrze Filharmonii Lubelskiej jako solistka, równocześnie prowadzi klasę skrzypiec w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. K arola Lipińskiego w Lublinie. Uczniowie jej odnoszą liczne sukcesy na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych.
Natalia Kozub jest zapraszana jako wykładowca kursów mistrzowskich: IX Summer Seaside Music Courses Łeba Polska.
Jest założycielką następujących zespołów kameralnych: Kwartet Fletowy, Trio Con Tenerezza, Kwartet „Concerto”.
Bardzo aktywnie udziela się jako solistka oraz kameralistka, uczestnicząc w prestiżowych imprezach i cyklach koncertów: Koncerty Prezydenckie, Koncerty Zamkowe, festiwal Nałęczowskie Divertimento. Obok muzyki klasycznej z powodzeniem i wielką pasją realizuje się na gruncie muzyki rozrywkowej oraz scenicznej.

MIROSŁAW KOZUB (wiolonczela) 
Edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. im. Karola Lipińskiego w Lublinie, następnie kontynuował naukę gry na wiolonczeli w  Państwowym Liceum Muzycznym im. Karola Lipińskiego pod kierunkiem prof.  R. Łosakiewicza. 
Od roku 1984 był studentem Akademii Muzycznej w  Krakowie w klasie wiolonczeli prof.  W. Hermana. Studia ukończył w  roku 1989 otrzymując dyplom z  wyróżnieniem. Dwukrotnie, w latach 1987 i 1988, brał udział w Kursach Mistrzowskich w Weimarze w  klasach prof. T. Kuhne oraz prof.  R. Rautio. Jest absolwentem Międzywydziałowego Studium Pedagogicznego przy Akademii Muzycznej w Krakowie (1996 r.). 
W roku 2005 ukończył Studia Podyplomowe na Akademii Muzycznej w  Warszawie w  zakresie kameralistyki w  klasie prof.  M. Nosowskiej. Od roku 1989 pracuje w  orkiestrze Filharmonii Lubelskiej pełniąc funkcję solisty grupy wiolonczel. Jednocześnie prowadzi klasę wiolonczeli (od 1989 r.) w  Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I  i  II st. im. Karola Lipińskiego w  Lublinie. 
Od roku 1989 był członkiem wielu różnych zespołów kameralnych: Wieniawski Trio, Kwartet Fletowy, Trio Con Tenerezza, Lubelska Orkiestra Kameralna, z  którymi występował w  Hiszpanii, Szwajcarii, Bułgarii, Francji i  na Ukrainie. Z  tymi zespołami uczestniczył w wielu prestiżowych imprezach i  cyklach koncertów: Koncerty Prezydenckie, Koncerty Zamkowe, festiwal Nałęczowskie Divertimento. 
Otrzymał szereg wyróżnień za działalność pedagogiczną: medal Komisji Edukacji Narodowej, indywidualną nagrodę C.E.A. II st., nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz srebrny medal „Za długoletnią służbę”.

ALFRED KĘDZIORA (fortepian)
Absolwent Instytutu Muzyki UMCS w Lublinie w klasie fortepianu. Instruktor muzyczny Lubartowskiego Ośrodka Kultury i nauczyciel fortepianu w Prywatnym Ognisku Muzycznym.
Jako akompaniator współpracował i nadal współpracuje z różnymi artystami, wykonując zarówno muzykę klasyczną, jak i rozrywkową.

Kalendarz wydarzeń
Kwiecień 2020
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930EC
RELACJE FILMOWE
PLAYZapraszamy do oglądania relacji filmowych z wydarzeń jakie odbyły się w Domu Kultury LSM. ***
Realizacja filmów Zenon Krawczyk
Archiwa
Prowadzenie strony - Marek Dybek  Marek Dybek / KmBk-STUDIO   /    Powered by WordPress Platform
ul. Konrada Wallenroda 4a        20-607 Lublin
tel. 81 743 48 29
dom.kultury@spoldzielnialsm.pl
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Bez tych plików serwis nie będzie działał poprawnie. W każdej chwili, w programie służącym do obsługi internetu, można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. .

Zapoznałem się z informacją